BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday 1 August 2013

Helloo :)



Assalamualaikum :)

as far as eyes can see, blog dah brubah wajah skit. hihi
skit je yg brubahnya. saja nak ubah mood skit :)
tema kali ni agak pale, nape ya? hee
aku pn x tau dah ttiba jd camtu :D
aku mmg suka floral blogger theme. dari mula2 buat blogspot lg selera gadis remaja tu dah x ada.
feeling2 nak ltak happy go lucky stuffs tu kurang, ahaha
cam ibu2 skit kan. hee
act dah lama nak tukar templates dari brbulan2 lpas tp now baru smpat. 
cam sibuk sangat gayanya. hee
and the back sound tu fav video clip aku :)

nak crita apa ye..
hurm..brpa hari lpas aku dah trima surat interview.
ptngahan bulan ogos nanti kna g lah interview tu nampaknya.
interview untuk short course.
bla mnta pndapatan aen n fad.
it's been said that i have to go.

tepuk dada tanya hati orang kata kan?
nanti lah cuba tepuk ya. haha

dah brpa interview aku pnah g. ntah lah prasaan g interview tu best kan?
dapat tgk muka2 nervous, polos, cemas dan macam2 lah.
aku jadi seronok tgk drg smua, hiang trus takut. hihi
so aku nak share skit, ala2 flashback pngalaman intrview dulu2 :)
so there u goes....


Pengalaman interview :)

Interview Tesl

ni lah first interview yg aku attend. 


interview ni paling best. siyes bak ang. hihi
pagi tu aku drive dari kuantan cari kampus ni.
so sampai2 mmg parking btul2 dpan pintu uitm. hee
pngalaman prtama kan. so agak kekok lah x tau pape.
masa tu lurus bendulnya aku ikut rules interview. kna pakai kasut yg ada heels skit kan.
so aku pakai lah. sumpah kekok nak jalan sbb aku x suka kasut heels camtu.
dgn bawak filenya. nerd gla kot. haha

mula2 aku masuk bilik kuliah untuk ujian essay.
masa tu x silap tajuknya advantages/disadvantages of social network kot.
masanya agak lah lama dgn bilik yg sejuk cenggitu.
aku siap boleh main sengih2 dgn budak ppuan sebelah.
masa tu.. phewww aku rasa gerun skit lah.
sbb drg yg datang ni smua nampaknya gempak2.
speaking berterabur dgn kawan2 drg.

so lpas abis ujian essay.
aku dibawa ke bilik panel.
aku dapat bilik panel yg paling hujung belah dpan uitm.
so kami smua beratur lahh dpan bilik panel tu.
kerusi ada brpa je so tpaksa lah berdiri berjam2 kat situ.
siyes ramai gila orang.
sampaikan bilik panel ada punya banyak tapi list candidate bilik panel aku tu sampai 30 orang lbih.
dari pukul 11 aku tunggu depan bilik panel tu sampai pukul 2 baru turn aku.
fuhh..penat gla tunggu sampai rasa nak balik je. haha
ada yg uma dekat siap boleh balik lagi. jeles betul. hee

masa tgh tunggu giliran aku sempat lah sembang dgn sakinah.
satu budak cun ni. rupanya dia pn dari ganu. skolah sains ganu. 
banyak gak lah sembang sbb lama sangat nak tgu kan :)
tgk sijil dia..pfftttt banyak gla bak ang. satu file tu pn x cukup law bolh.
rasanya dalam banyak2 bilik panel.
ruang tgu bilik panel ktorang lah yang paling kecoh.
sbb ada sorang budak kelantan ni.
jadi entertainer kat situ. panggil dia apex.
trhibur benor tgk gelagat dia. smua orang dia tgur.
macam2 dia cakap x peduli langsung orang tgh penat, tapi dia x tau penat. ahaha
yg aku ingat, masa panel kluar dia bodek panel suh trma dia. haha
n dia orang last masuk bilik panel lepas aku.
kiranya aku kedua last last.
nama dia start with 'w' so last lah jawabnya. aahaha

as well informed, interview tesl dah semestinya fully english.
so mmg kna fully speaking tanpa ada sdkit pn bunyi malay.
sblum interview tu aku dgn kawan2 yg dapat intview tesl mmg ckap omputih je. ahaha
tapi drg dapat tesl ipg. aku dapat uitm pny je :(
aku pn mintak tesl ipg tapi x dapat. sdih bak ang. aku nak benor maktab masa tu.

masa nama aku dipanggil untuk masuk bilik panel tu. aku pn dgn sopannya bdiri lah.
first step nak langkah masuk bilik panel pn aku dah fail. haha
aku x nampak lantai tu so aku ala2 langkah tinggi lah skit. skali bunyi 'kedebuk'
tumit kasut aku. panel tgk je.
aku pn senyum je lahh. malu lettew. blushing bak ang. hihi
pastu macam yg kat internet ajar aku tanya lah panel tu.
"assalamualaikum. good afternoon. may i have a sit mem?"
pastu dia angguk je. aku pn duduk je lahh.
dia dah penat kot sbb dah lama sgt kan.
pastu dia suh pknalkan diri. aku pn bla bla bla.. lah.
when it comes to my hobby.
dia prsoalkan aku kat situ.
so aku mmg yg dah sdia ada skrip tu cam tganggu n bla dia tanya bnda lain.
cam kna ambik masa utk create ayat in english. haha
dia tanya how often u wrote poems?
so aku ckap lah kadang2 klau ada masa n idea.
aku ingat abis kat situ je. ttiba dia cakap..
"can u recite a poems to us?"
tudiaaa.. gla dia ni. haha
aku datang untuk intrview ke brpuisi?
ketaq lutut bak ang.. aku mmg x pnah dan x biasa baca puisi dpan orang.
tapi x ada pilihan dah.
so aku bacakan skit poems aku "abandon little girl"
malu gla malu malu malu. hihi

so kat situ je lah habisnya about that interview ya :)


Interview ID


ni punya interview siyes aku x sdia pape.
x ready langsung sbb masa tu aku tgh kja. so aku x buat research sgt pn apa tu Id. hee
aku tanya abang aku je skit2. pastu ada lah baca skit cuma still i don't get the point apa tu Id.
yg aku bayang. interior decorator. ala yg cam eric leong tu.
tapi nyata sangat meleset jangkaan aku tu.
sbb banyak sgt bezanya. fuhhhh

masa dapat ni pn aku ada tanya mama gak.
n mama suh g je sbb sayang kan uitm punya program.
masa tu aku rapat sgt dgn humaira, sayang btul nak tinggal.
tu lah, mama cakap g je.

bila surf2 dkat internet barulah tau rupanya snibina pnya program hanya conduct dkat uitm Perak.
so..here u go skali lagi jejak sri iskandar :)
rindunya dgn SI.
masa tu rasa cam nak lompat2 sbb ayah bagi g sana. hee
dapat lah lepaskan rindu dkat SI lagi. huhu

masa interview tu aku call fad suh trun dkat fakulti.
sbb aku interview dkat fakulti art design btul2 dkat dgn hostl dia.
hee. so fad ngn mak tman aku interview :)
masa interview tu lah dan2 aku bawa file note ttg Id.
so smpat lah baca skit2 sbb aku x tau langsung psal Id masa tu.
tgh2 baca ttiba kna panggil naik atas. ujian lukisan.
masa tu drg susun meja bentuk petak n ada satu meja kat tengah.
ada macam2 bagai bnda tuh untuk ktorang lukis.
aku punya excited sbb dah lama x mlukis n mmg suka mlukis wlaupun ntah hanpe-hanpe. ahaha
mula je masa aku trus lukis.
disebalik objek2 tu sempat gak main auchakk dgn mamat kat belakang objek tu. ahaha
sbb masa lama sangat n aku dah siap.
tapi tjadi suatu prkara disebabkan oleh aku. hee
masa tu yg jaga bilik ujian tu ketua panel dia.
semuanya dari shah alam panelnya.
tapi ketua panel dia ni garang skit. strict.
dari mula ujian mulut dia asyik pesan2 jangan slalu guna pemadam.
dia suka benor duk lalu lalang depan meja aku.
so tgh2 aku lukis tu dia ternampak aku guna pemadam.
ala x banyak pn skit je aku padam.. hee
pastu dia cakap camni
 "lama2 japgi koyak lah krtas tu, law x guna pmadam x boleh ke?"
pastu dia jalan pusing2. masa tu aku jauhkan skit pemadam dari tangan sbb malas nak dngar dia bleter2 lagi.
ttiba masa dia lalu dkat meja aku, pemadam aku jatuh btul2 dpan kaki dia.
dia ambik. aku ingat dia nak bagi balik.
pastu dia kata..
"dah x nak guna pemadam ye? sampai buang"
dia senyum. hee
geram gla aku.
pastu dia ambik pemadam kat smua meja orang.
smua sbb aku. ahahaa
ada budak tu dia guna ruler. calon building. gla ah.
mmg sah2 fail kan.
masa masuk bilik panel. ada 3 calon skaligus di inteview.
so tgh2 interview tu aku smpat tgk mamat meja sebelah.
budak landscape. aku tgk dia sbb muka dia cam zud.
classmate kolj dlu. hee
prangai dia pelik skit, suka tgk orang ngn muka pelik.
sayangnya, orang handsome tapi pelik. ahahaa
ish2 sian dia. hihi
masa kesat dkat uitm aku ada jumpa dia lagi.
dari jauh aku tgk, dia tgk aku.
mst dalam hati kata..
"eh ni budak interview rtu, dia pn dpat lahh..walaweh"
tapi x brani nak tgur. ahahaa

budak belakang ktorang laki gak, punya spekaing berterabur. nasib x berterabur gigi dia.
aku rojak je, kadang2 cakap melayu kdg2 speaking.
since lecturer tu pn x kisah sgt kan.
tapi masa intrview aku rasa macam aku yg tgh interview panel tu.
sbb dia yg byk cakap, byk explain pasal Id.
sdangkan aku x tau pape. haha

so tu lah pengalaman brpa interview aku yg lalu.
dan aku harap nanti interview aku yg trakhir akan lancar je. hee
rasanya drg akan tanya x apa tu architecture?
ntahlah aku fikir intrview nnt untuk ujian lukisan je kot. haha
sbb aku x ready pape kalau drg tanya pasal snibina. malas aku nak fikir.
tunggu dan lalui je. ahaha

okay lah rasanya cukup sampai sini.
sbb aku nak sambung tgk crita fav ni. hee
nanti dah x ada masa nak tgk dah agaknya. ahaha
crta yg dapat hilangkan lara di hati ni :)

goodbye. have a good day :)


No comments:

Post a Comment