BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday 17 June 2013

pada suatu cerita dahulu - ditahan polis bantuan


Assalamualaikum w.b.t :)

pnah x anda dituduh brdating dan ditangkap oleh polis bantuan? haha
tiba-tiba aku tringat pngalaman ktika mnuntut di Uitmsi.

nak dijadikan cerita pada suatu hari aku ke pejabat polis bantuan untuk
serahkan kad matriks and minta tandatangan
encik polis yang bagi kbanyakan student adalah sgt annoying. hee

dngan brat hatinya aku melangkah masuk dan tiba-tiba 
aku lihat ada seorang lelaki berkemeja hitam sdg menghadap
encik polis itu seperti seorang pesalah.
so dengan bosannya aku berdiri di sebelah encik polis yang sorang lagi.
al maklum larh pejabatnya kecik je :)

ttiba encik polis yang sedang menyoal siasat abang berkemeja hitam tu
tanya aku satu soalan cepumas...
"ya, awak nak apa?"
dengan sangat ramah.
so aku yang memang dari tadi menyengih je dkat situ
pn jawab larh.
"saya nak minta tandatangan"

nasib baik pak polisi tu x perasan 
kalau x dah kembang kempis hidung dia.
so dia dengan ramahnya jemput aku duduk dekat kerusi tu.
dengan bersahaja lagi happy aku melangkah
dan serahkan borang tu depan dia.
ttiba aku tpandang llaki yg duduk sebelah aku tu.
tgk muka dia resah betul.
mst macam2 disoal siasat oleh polis tu. ish2..
sian dia. huhuh
masa tu aku trfikir jugak apa ksalahan yang dibuatnya.
tgk muka handsome je x kan jadi malin kundang kot?
dating? merokok? x pakai kad matrik?
pelik pulak jadinya.

tapi aku biorkan je prihal dia.
yang pnting polis tu cop aku punya borang dan bolh blah angkat kaki secepat mungkin. huhu
dup dap dup dap ~

polis tu tenung je borang aku.
bosan pulak aku tengok.
so dgn bangganya dia tanya...
awak course apa?
dgn benaknya jugak aku jawab.
"ID"
tapi dia angkat2 keningnya.
so dengan bosannya aku jawab.
"Interior design"
haa,akhirnya faham jugak orang tua tu. hee
tapi x salah aku rasanya dkat borang tu ada larh aku tulis.
eh pelik pulak?

dan dia tanya lagi.
"nama awak apa?"
spantas kilat aku jawab.
"syahirah"
polis ni nak buat sesi suai kenal ke?
bosan betul larh lama2 dalam tu.

dan tanpa disangka ttiba polis bantuan yang sangat 'comel'
tu bersuara...

"haa,awak larh kan yang smalam
dating dgn dia ni dkat tangga fakulti tu?"

walawei, polis ni kang ni makan dia. haha
ssuka hati limpa dia je tuduh aku.
dating apa bndanya mamat tu spa pn aku x kenal. haish

aku tgk mamat tu.
mamat tu tgk aku.
kami tgk polis bantuan tu.
kami senyum. wee :)
haha

dalam hati dah bkepuk tu dia kutuk orang tua tu agaknya. haha
reaksi spontan aku selain ternganga dan buat muka terkejut
adalah "hah?"

dia pulak aku x perasan sbb aku terkejut sangat.
polis tu sambung lagi..
"betul larh saya ingat muka awak bdua ni,
familiar sangat.
awak kan smlam yang duduk dalam gelap dkat tangga tu kan?"

aishh. pacik ni mmg dah lama x tertelan gigi palsu agaknya. haha
aku pn gelak larh.
sambil berkata "mana ada? saya boyfriend pn x ada, dating pn x pnah"
dia pulak buat moke toye and senyum je.
muka nak kna plangkung.
skurang2nya kata larh tidak. hush

polis tu beria benor tuduh kami.
bersungguh2 dia suh mengaku.
gila ah.
daripada aku dating dgn mamat pelik ni
baik dating dgn boyfriend aku.
eh ehh? tadi kata x ada boyfriend?
mmg x ada pn.
buat sdap aty je. haha

polis tu tanya lagi..
mmg dasar polis ah.
penat aku nak menjawab smua soalan dia.
lantas beliau berkata..
"hah,dah kena sangat larh awak bdua ni.
syahir,syahirah.
dua2 orang treganu"

sabar je aku dgn polis tu.
suka hati mulut dia je cakap. urghh
lepas tu dia tanya syahir..
"lepas ni awak nak buat apa?
sayanglah awak dah part3"
si syahir menjawab dgn muka pesalahnya. ahaha
lawak ah laki tu. hee
lepas tu polis tanya aku.
aku jawab mmg larh jawab.
sbb polis tu banyak mulut sangat.
geram pulak jadinya.

baru larh aku tahu syahir tu budak building rupanya. 
aku tgk dia
dia tgk aku
aku tgk polis
polis tgk kami
ahaha
lalu aku brsoal jawab dgn tnsionnya dgn polis tu.
banyak btul tazkirah dia.
akhirnya..dia sign jugak!
fuh..punya larh susah bcakap dgn polis ni.
ltih dan lapar jadinya. hee

ssudah dia sign aku tarik kertas tu dan ucap trima kasih.
ssudah ucapkan slmat tinggal dan apa yang patut pada polis tu.
polis ucap selamat maju jaya
lalu aku dan syahir keluar dari pejabatnya.
eh apasal aku dgn syahir keluar sekali?
tink..tink..
sebab dia dah x sanggup nak wakafkan telinga dia kot.
sbb tu lpas je polis sign terus angkat kaki. ahaha

so lepas keluar dari bilik tu.
fuh, aku melepaskan satu keluhan lega.
smntara fikir ke mana hala tuju selepas tu.
ttiba aku rasa ada orang dibelakang aku.
dgn penatnya aku pusing ttiba syahir tanya..
"awak dah mintak dah tandatangan ni?
tau x nak mintak kat mana?"
tanya syahir sambil menunjukkan tmpat kosong atas borang tu.
aku pn cakap larh kat situ sini.
lpas cakap okay dia pn blah.
aku trus mncari arah tuju seterusnya.
akhirnya aku ke PI untuk menatap bidara buat kali terakhir. ahaha

moral of the storynya.
berani kerana benar, tegakkan kebenaran jika benar. ahaha


No comments:

Post a Comment