BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday 23 June 2013

syaz kindergarten memories (part I)


Assalamualaikum..

mmandangkan sekarang agak terluang dan ttiba teringat kids dkat syaz,
so aku akan bcerita sdikit ttg aku dan anak2 tersebut.hee :)

after spm dulu aku kja sekejap.
dan prsoalan yang timbul slalunya nape aku pilih kja dgn budak2 drp kja
shopping complex macam kebanyakan ppuan lain minat?
jawapan aku mudah je..
aku suka kanak2 and aku lagi selesa bkja dgn drg.
kids power ni kan boleh hilangkan segala masalah yang berkecamuk dalam fikiran kita.
that's why aku suka kja tu walaupun pnatnya x terkata.
i just imagine how a housewife bkja.
macam tu lah lagi pnat dari kja shopping complex i bet.
tapi yang pnting hati gembira kepenatan tu x terasa sangat.
lagipun buat kja yang kta suka ni rasa bahagia kan? :)

dulu waktu kecil aku ada cita2 yang sangat typical.
aku nak jadi cikgu tadika.
sbb masa tu aku suka sangat budak2 and know what?
kja guru kan masa tu separuh hari je. haha
tapi sekarang aku tengok guru tadika pn dah balik petang juga.

tapi bila besar cita2 tu berubah kejap nak bkecimpung dalam bidang architecture,
sbb minat tu dari kecil dah ada sikit2, mungkin sbb dah trdedah dgnnya.
masa kecil aku suka btul bla dapat conteng plan.
tapi at the end cita2 dulu tu datang balik. haha

tapi nak buat cmna ada halangannya.
tapi tringat pengalaman dkat syaz dulu mmg best.
walaupun skjap tapi i really enjoy the moment with those awesome kids :)

first i step in rumah tu aku rasa macam...
whoaaa..syurga kanak2. haha
banyak sangat babies and kids :)
and the first person yang sambut aku kat pintu tu is syasya :)
that cute lil gurl yang suka pakai baju pink and pgg botol susu dia wherever she goes.
i love her hair yang tocang satu tu.
dia nampak comel sangat. hahaha

and yang paling awesome baby ni dia suka senyum no matter what.
senyum yang sangat comel.
stiap tgk dia x pnah lekang dgn senyum.
i bet she's 1 and half year kot.
dia sbaya kiki maybe but she's awesome :)

and that second person yang aku jumpa is zahid
his eyes and skin mula2 aku ingat anak mat salleh.
rambut dia koko and anak mata dia coklat.
but he's polite and tertib sangat.
salute this lil boy :)

reasons why i like him..
dia sangat tertib dan matang.
such dia nak duduk sebelah aku then he'll say "teacher,boleh saya duduk kat sini?"
see..clever boy.
and each time dia nak apa2 atau kawan2 dia datang kat aku.
dia turut serta but in polite way, dia x tolak2 and akan duduk diam kat sebelah aku.
such blessing. anak spa ni ya?
aku macam tertanya2 how his parents teach him?
and budak ni suka makan sayur.
each time nak makan dia slalu mnta sayur dgn aku pdhal budak2 lain sibuk nak ayam
and syasya macam biasa.. x hairan dgn makanan, sbuk kehulu hilir dgn susu dia. hahaha
comel !

zahid ni x banyak cakap but really sangat menyenangkan.
kalau ada 11 anak macam dia pn aku sanggup. hahah
bla besar boleh jadi calon mnantu yang baik nih. hee

afnan :) ni sorang lagi budak awesome.
budak ppuan yang manja sangat.
aku pn x tau dia salah makan apa tapi mmg manja budaknya.
dgn keletihan dan kelaparan yang mlampau tu aku duduk lahh dan
ttiba c afnan datang pluk leher aku dan hadap muka dia btul2 dkat dgn muka aku sambil cakap..
"teacher..."
dan suprisingly bla aku cakap "ya?"
cuba teka dia jawab apa?
"teacher....teacher.."
dan aku jawab lagi "ya..ada apa?"
dan bgitulah slanjutnya prbualan kami..
"teacher....ya..teacher..yaa..teacher...."
sampai sudahnya aku bosan dan senyum je. haha
dan macam biasalah jugak bila dah c afnan ni ska sangat btempek dkat aku..
yang lain2 mulalah jelous cemburu cemberut dan sbagainya..
biasalah budak2 kan. haha
dan apalagi c fawwaz datang blari2 tolak afnan dan duk atas riba aku.
dgn hingusnya yang sangat awesome. hee
aku bukanlah geli sangat biasalah budak2 tapi aku rimas lah jugak..
bayangkan tgh lapar dan letih datang budak2 bekerumun dkat muka dgn hingus2..
huarghhhh..hahaha

yang sorang atas riba yang sorang duk tarik2 leher aku yang sorang duk tepek2 kat sblah kiri kanan.
ttiba aku rasa macam anak sebelas je. haha
tapi x tmarah plak. sbb budak2 dkat syaz tu mmg pandai2 smua.
bdikari buat smua bnda sndri dan x banyak nangis.
sbb syaz mmg x ambik budak2 yang suka nangis.
selesa dgn budak2 sana. hee

dan dgn ringan tangannya aku angkat fawwaz yang bratnya skampit beras tu letak tepi.
mmandangkan dia duk atas pwut aku rasa nak tmuntah. haha
lpastu dia kna marah dgn kakak tu.
pastu dia nangis...ya,nangis yang lawak gila aku pnah dngar..
nak tau dia nangis cmna?
"fawwazzzz....fawwaz...fawwazzz!"
haa..camtu lah gayanya. hahaha
kakak2 kat sana suka buat dia nangis sbb lucu.
tu larh manusia plik ptama yang aku jumpa nangis sbut nama sndiri. ahaha

rambut dia cacak2 mungkin smulajadi camtu kot, pastu dia pakai baju biru dan dia gemuk. hee
comel je dia tu :)

irdina sayang :) 
budak cantik yang aku suka.
dia kecil lagi. paling kecil among them rasanya.
dia ni manja, suka senyum tapi jugak senang nangis.
selalunya dia nangis sbb orang buat lahh, dia x akan nangis saja2.
and satu lagi sbb dia nangis bila kna tinggal.
dia ngn thaqif sama je, manja. ahaha
slalunya c ila and fawwaz ska buat dia.
maklumlah irdina kan cantik msti ramai yang kacau. eihihi

thaqif thaqif sayang..sayang sayang thaqif :)
hee..budak ni handsome, sama umur dgn irdina rasanya.
kira dorang ni law besar nnt ssuai jadi couple gtu. ahaha
tapi thaqif ni manja sangat. sangat! kalah irdina. haha
x boleh tinggal langsung. tinggal jap mst nangis.
tapi dia suka senyum, comel sangat dan sangat handsome klihatannya. haha

those budak2 yang rapat dgn aku kat sana :)

budak2 kat sana sangat pandai dan awesome,
lbih matang dari kanak2 biasa.
syaz wisdomgarten gtu. hee :)

tapi sayangnya aku cuma kja kat sana skjap and bpindah ke tmpat lain pulak.
nasib baik dkat2 je so tiap pagi nak g kja bolh lalu dkat syaz lagi :)
walaupun tlalu skjap dan teacha x ada gambar kalian tapi
kalian ttap di hati. ahaha
ikhlas dari teacha mu (bak kata afnan) 
u would always be in teacha's heart :) ahaha

takpe lah bukan slalu bolh bagi ucapan pnghargaan gni kan?
nak tahu ke mana aku bpindah? 
nantikan post strusnya ya :)


No comments:

Post a Comment