BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday 23 June 2013

bintang kindergarten (part II)


Assalamualaikum :)

so brbalik pada crita yang lepas, aku bpindah ke bintang plak lpas kluar dari mara profs college.
bulan dan bintang? hee :)
thanks to mama yang baik aty bagi aku kja.
smantara tgu scond intake Uitm usaha taqwa mulia tu aku kja dulu.
about two months gak lahh kja then dapat interview Uitm.

for here all about that two months :)
mmandangkan aku kja masa raya ke 7 x silap.
so mood happy2 tu ada lagi. hee
bruntunglah budak2 masa tu sbb mood aku tgh baik sangat.
favorite kid kat sana?

humaira lah :)


ni maira the beloved babyboo ;)

aku x ada banyak gambar maira sbb dia slalu tdo je kjanya. haha
sbb apa aku suka dgn budak ni? 
sbb dia x pandai jalan lagi and x banyak karenah bla aku ada dgn dia. ahaha
so senang kja aku kalau ltak dia kat satu tmpat dia x akan bgerak duk diam je kat stu. hee
and bla dia nangis law aku g kat dia confirm senyap. magic kan? ahaha

aishh..x ada lahh, aku suka maira sbb ntah.. dah mmg naluri hati suka nak buat cmna. hee :)
kiranya aku dkat sna dah macam mama smntara dia. haha
eishh, kalau ibu dia dngar ni abis (maaf puan, hanyalah gurauan biasa) hee

senang cakap, bila aku start kja sana humaira cam automatik rapat dgn aku.
sampaikan x mau dgn staff lain.
bla kakak2 tu dkat dia nangis snangis2nya. haha
ada eh ayat camtu? boleh lah. hee

satu habit maira yang lbih kurang plik gak cam fawwaz,
maira bila nangis suka sbut 'ayah'
aku pn x tau apasal..
bila dia nangis dia akan jrit kuat2 "ayyah...ayahhh"
hahahaa..kadang2 x nangis pn dia akan sbut.
contohnya dia tgh bosan2 duk saja tu bolhkan tsbut "ayahh.."
nampak dia sangat sayang ayahnya, hahaha
aku pn pnah cakap dkat ayah dia stiap kali ayah dia ambik dia ptang2..
"humaira ni nangis sbut ayah je dari tadi"
lalu ibu dia tanya.. "aih,x sbut ibu ke?"
hehehe
apalah humaira ni, haha

kadang2 aku jadi plik bla humaira cam x bolh brenggang dgn aku.
bila dia datang pagi aku x bolh nak bgerak sangat lah.
aku jauh skit je mula lah nangis x ingat dunia.
bla dia tdo je aku bolh buat kja skit.
law x tpaksa bawa dia skali nak tgk2kan yang lain gak.
ada lahh orang tu kata mungkn sbb aku rapat sgt dgn dia,
baby ni law kta rapat dgn dia dan dia pn dah knal bau kta
dia akan ingat kta mama dia. hahaha
ada pulak camtu.
bau apanya law dah badan aku bau susu je, enfagrow dan sbagainya tu lah. hahaha

since dia mmg di bawah jagaan aku mungkn sbb tu dia tau kot aku jaga dia. sbb tu x buat hal. haha
ni antara yang aku jaga...
adam,sofea,humaira,azra,kiki :)
5 je tapi kadang2 tlg akak tu so jadi lbh kurang 7 lbih jugak lah.


 adam hakim :)


ini adam dam dam, haha ;)

adam ni paling banyak karenahnya yang kadang2 buat aku rasa nak pulas telinga dia, haha
tapi x pnah lah buat, anak orang tu x baik buat camtu..
dia ni bijak budaknya nampak je hingus2 camtu.
tapi tu aku yang buat dia nangis.
last2 nak pujuk aku tangkap lah gambar dia sbb adam ni sangat suka camera.
stiap kali aku kluar camera mst dia pose sambil sneyum, hahaha
 anak lecturer and marine engineer x silap aku.
no wonderlah pandai budak ni.
tang mata dia tu sbiji ikut belah mak dia.
mata mak dia camni lahh, lawa gila.
besar dan bsinar.. cmburu jap i, haha
nenek adam pn mata camtu. aku perasan masa nenek dia datang ambik adam.
sah2 dia ikut sbelah mak dia ni, comel lah mata dia :)

adam ni dah pandai cakap sikit2,
dia sorang je yang boleh sbut nama aku.
rasa nak tumbuk muka dia pulak sbb dia ska sangat panggil2 yang buat aku rimas.. haha
"asyaa...syaaa..cik saaaa'.."
haa,at the end bunyi dia camtu, jadi saaaa'
hahaha
mama lah tu ajar dia sbut. 

tapi kan adam slalu gak panggil aku mama. haha
sbbnya dia confius kot aku ngn mama.
sbb pagi2 mama slalu datang so dia slalu bmanja2 ngn mama.
ttiba datang sblah aku tpuk2 peha aku "mama...mama"
bila aku x layan jadinya "mamaaaa..mamaa! mamaaaak!"
hahaha
dia nak marah sangat dah tu. adam ni suka hati dia je bantai.
dia suka sangat senyum kat aku pastu bila aku buat muka marah,
trus muka dia bekerut dan bila aku senyum trus dia senyum balik, haha
x tau apa motifnya. dia snagat risau bila aku marah dia. kadang2 boleh tercebik2 sebak tgk muka garang aku.
saja nak test, haha
bila marah skit trus nak nangis, manja adam ni.
kalau mama ada mngadu kat mama lah kja dia, aishh..
tapi oleh disebabkan dia dah matang dan pandai skit so dia slalu gak tolong aku and faham bila aku suh itu ini.
dia slalu gak tlg aku ayunkan hana and pakai bedak sndiri.
tu mmg fav dia ah main bedak. haha
drg ni suka sangat main bedak aufa montel tu. sian paa.
tapi spanjang kat sana x pnah plak aku jumpa aufa. 

kalau tanya adam papa dia mana dia akan jawab "papa workk"
dan tu je lah yang dia ulang, haha
bnda paling memorable yang aku pnah ajar kat dia adalah cicak. haha
dia baik je tapi bla dah lama2 tu dia jadi dgil dkit susah nak ajak mandi.
and tgh2 mandi boleh pulak dia simbah aku skali.
apalagi ttiba aku jadi mak tiri. haha
so dari situ lah aku ajr pkataan cicak tu.
sbb bila sbut cicak dia akan jadi mcam kagum sangat and jadi paralyzed jap.
so snang nak pakaikan baju. haha
sjak dari tu dia suka sbut cicak sambil tunjuk2 syiling dan muncung2 mulut. hahaha
comel je :)


sofea humaira :)


scopia sayang :)

sofea ni atasyinci aku. hee
rambut dia law x bsikat serius mukanya jadi atasyinci trus. comel ahaha
dia ni anak ustazah aku.
aku tau pn masa ustazah ambik dia ptang2. hee
kadang2 aku suka panggil dia scopia..hahaha
ntah lah nape tapi aku mmg suka bagi nama gelaran kat bbudak ni bla bosan. hee 

dulu scopia ni sakit tapi Alhamdulillah lah lpas ustazah bagi ubat and jaga dia.
dia nampak okay skit.
dulu aku risau gak nak mandikan dia sbb takut dia rasa pdih atau sakit.
tapi budak ni pendiam sangat.
jarang sangat boleh dngar suara dia. kalau dia sakit ke susah nak nangis.
dia tahan je. aku nampak muka dia tahan sakit tapi suara x kluar.
and last2 aku kerapkan ajak dia bcakap walaupun dia susah sangat nak buka mulut.
at the end dia boleh gak cakap sorang2. hee
pnah skali tu masa dia demam je boleh dengar dia nangis masa sakit. tabah budak ni :')


qistina :)


ini kiki, the kikilala the spotlight :)

iki ni girlfriend adam tau, hehe
dia cantik cam mak dia..mata dia cam spotlight, besar gla, haha :)
pandai gak lahh cakap skit cam 'eihh,eih..eii"
tu lah bahasa dia yang dah jangkit kat aku sjak kja sana. haha
kiki ni budak pandai dan mature jugak lahh dari yang lain.
dia x banyak karenahnya, bla orang cakap dngar je tapi bila dia sakit dia jadi dgil skit. haha
so far aku x pnah marah lagi dia sbb dia pandai dan x banyak karenah tp pnah lah
angin ngn dia masa dia sakit apa ntah dia nangis2 pastu bla orang nak tgk dia nangis2 tepis tangan.
aku jadi gram plak dia bsing2 tapi org nak tgk x bagi. hee

muka dia putih gla, kakak tu cakap dia pakai fair and lovely, ahaha
dan2 je kan iki? hee
tapi best lahh budak ni senang nak jaga dan budak paling cun, hee :)

sorang lagi azra hannan :)
aku x ada gambar dia. maaf..hee
sbb masa tu dia suka buat aku marah.
dia plik dan aku x tau nak cakap cmna.
aku paling x suka bla dia nangis bising gla.. yang pliknya bla dia nangis aku jadi angin pula.
 x macam budak2 lain aku rasa risau.
haha
dia ni brat dan susah sgt nak tdo.
so aku slalu kna dukung dia naik atas sbb dia ni law biar jalan susah btul.
at the end nanti aku yang naik angin so tpaksa dukung.
tapi bratnya lbh skampit bras. pastu naik atas sambil ngomel2, hahaha
kadang2 aku sampai naik angin nak suh dia tdo.
dgn aku yang jadi stress pastu bebel sorang2. haha
sian btul aku masa tu.
tapi bla fikir balik sian juga azra cam slalu disisihkan oleh smua. hee


sofea :)


ini sofea sayang :)

ni sofea juga, dia ni sangat suka gla nangis.
aku sndiri kadang2 give up nak bhntikan dia nangis..
last2 aku pasang earphone dgr lagu rock kuat2, tu je yang mampu. hehehe :)

nama glamour dia pea..kadang2 aku panggil dia
"pea pea oh pea pea..pea peaaa ohhh"
ala2 lagu hindustan tu. hahaha
kakak tu pn join skali. hee

apa yang aku suka ttg pea ni dia mmg lahh suka nangis tapi law kna cara pujuk snyaplah dia siap
boleh gelak2 lagi tu, hee
dia suka senyum bila kau suap roti yang mak dia bagi tu.
comel btul law dia senyum.
mulut dia cam itik, and the best part is pipi dia cam ubi kentang. eihihi
aku perasan lah bntuk muka dia cam shinchan ubi kentang tu dari tpi. comel aww awhh :)

pea ni suka sangat makan roti, susu dia kurang air masak pn.
tapi bila dia nangis bagi roti je confirm snyap.
kdang2 aku trliur jugak dgn bekal yang mak dia bagi.
so sambil2 suap pea, aku suap jugak kat mulut sndiri scebis dua. hee

pea ni senyap je, ylahh sbb x pandai cakap lagi. ahaha
tapi dia suka macam pelik.
cmna aaa nak cakap dia cam bingung je tgk kiki main. pastu suka senyum sambil cengit2kan hidung dia.
comel gla bak hang. hahaha

ini lahh kisah bbrapa baby trsayang abad ini, haha :)



scopiaa and kiki, baru bangun tdo tgh tgu turn nak mandi :)


adam with his new girlfriend, nur scopiaa :)


adam the tiger tlepas, eihihi :)


atasyinci saya :)


ni semua kja adam, bukan aku ya. haha


last day kja, bagi budak2 ni main bedak puas2


smua yang trlibat di atas adalah hasil tangan adam, dia yang
make up smua aweks ni, haha


hobi aku stiap kali sofea abis mandi, buat camni kat dia :)


adam tolong jaga baby hana :)


"hey, what u wanna do ayyah?" hahaha


apasal muka maira serious sangat nih? hee
kiki maintain kiut je, ahaha


we are children we are the world :)

c sofea apek, kiki and maira c jantung pisang trsayang :)

up till now, 
nak upload video dorang cam lambat je sbb blog ni sengal skit law nak upload.
so visit my facebook je ya, 
ada vid dorang kat sana :)

wahwahwahh, cam famous sangat je nak guna ayat cnggitu, ahaha
okay lahh slamat malam babies world :)


No comments:

Post a Comment