BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday 14 March 2014

I am that woman which all stated




 a small girl with a big heart :)

I am that woman who cope dual personality.
i am Geminian, though.
 no, it's coincidence bout the horoscope perhaps.

I am a woman who love doing things on my own.
so please, don't mess up with my things. haha

I am independent in my own ways.
sometimes people get me wrong,
they said i'm arrogant that i won't ask for ones help.

I am stubborn.
yeahhh sometimes could be so stubborn.
that ikut kepala aku je. haha

I am the youngest.
so? of course orang cakap manja lah sangat.
yeaahhh, i am but in my own ways too.
tak lah semenggedik yang lelain. hahaha
gurau okay gurau.
stakat ni paling manja sangat dgn mak lah.
in a split of second, aku sangat cpat merajuk dgn mak.
i don't know it just happened naturally.
i know she gets tired. wuwu
and..

I am garang macam harimau. 
yeaahhh manja but garang. apa plak takde? haha
ni tengok situation and orangnya jugak.

I am crazy minded.
most of times with my bff lah.
i'm the most craziest among them.

I am shy.
seriously, sangat pendiam with orang tak biasa.
but among closest one i can't stop talking. blurrghhh

I am active minded.
always thinking that doctor ask me to stop thinking so much.
haha
most of all yang aku fikir hal2 yg recently,past,future.
every single detail.
that's what made myself getting slow. pffftttt

I am loving.
yeaahhh sangat loving okayyy. haha
and tsangat caring sampai kekadang trlayan orang
yang dah besar cam baby. hehe

I am forgetful person (mostly car parking)
trust me, i can never remember where i park the car.
it takes long time to recall.
usually bla kluar dari shopping complex aku akan tanya bff aku
'kereta kat mana ya?' hahaha

I am kids lover.
yeaahhh aku sangat suka kids and baby naturally.
yang ni takde reason. haha

I am a loner.
i don't really know how to make friends.
slalunya dgn lelaki lah.
that's why kawan laki aku boleh bilang dgn jari. hahaha

I am happy go lucky person.
kekadang ceria sangat sampai mak aku suh aku bhenti buat bising
satu umah.
dia serabut dngar aku bercakap tak bhenti.

I am murung also sometimes.
ada masa most of times. haha
that's why i told u i am dual person.

I love benda cute2. but stil yang nampak matured.
haa? haha 
paling suka dgn yg ada corak floral cantik kecik2.
pijama lah biasanya. haha
tak kisah lah household atau accesories ke apa cam vantage tu. hihi

I am hygienic physco ah sometimes.
aku suka basuh cadar slimut toto regularly.
kadang2 sminggu skali.
law boleh tiap2 hari nak basuh.
apa ke gila kan?
mak pun bising2 dgn prangai aku tu.
tapi aku tak tau. alaminya mmg camtu dah. haha

I am cerewet.
yeaahhh i mean it.
ni mmg aku sendiri serabut.
boleh kata stiap kali aku kluar rumah and masuk bilik
aku akan sapu bilik.
tak boleh bilang brpa kali aku sapu bilik dalam sehari.
but mostly sapu tempat yang aku slalu ada lah. haha
cruel gak lah.

I am also person yang tak suka orang usik barang aku.
yeaaah cerewet gila.
aku tak suka orang sentuh atau alih2 barang aku ssuka hati.
kadang2 boleh buat angin jugak lah.
okay admit it ni sifat tak baik. haha

I love simple.
i don't really like colours.
i mean those yang striking sangat tu kurang lah.
i prefer grey,gold,silver. haha
mum said, it's boring.

I am the biggest fan of food.
this is true love. haha

I am a person yang susah nak sayang orang.
suka senang lah. haha
it's proven bla my ex boyfriend said
'awak ni keras hati sangat lah'
because for about months we get together i still can't love him.
and most of all i pushed him as friend.
i never admit it in my heart that he's mine. haha
and ada jugak kes bla ktorang outing, 
banyak kali sangat i offense him.
i let my friend duk sebelah and jalan dgn dia.
i really not comfortable to stay close with him. haha
but once i really sayang someone.
u can make sure that i truly love u.
mungkin bla i duduk dkat u dan i tak lari? haha
no, am kidding.

I am also orang yang susah nak sembuh bla tluka hatinya.
haha
sounds so deep, huh.
wlaupun i cakap i maafkan, but pcayalah i still ingat. haha
but bla u hurt me more than twice and i'm still be there to forgive 
and forget.
know that, i truly love u. 
but bla i angkat kaki sedarlah bahawa hati dah tawar. haha

I am sensitive.
yeaahhh, depend on situation and people.
ada yang aku trtunjuk sensitif tu,
ada yang aku simpan dan nangis sengsorang. haha
kalau trtunjuk pn mungkn masa tu tgh pms atau hormon tak stabil.
haha
kak humaira kata
'awak ni hati lembut, cpat sangat sensitif'
masa tu aku cita kat akak and nangis sbb Almarhum Ammar.
haha
so dual kan, i get confused myself.
ada masa too soft hearted ada masa hard hearted.

I am skinny.
of course, everyone knows.
aku makan macam gila tapi maintain cute.
but now, i love to be myself. haha

I am sakitful person. haha
badan aku macam kilang pemprosesan penyakit.
takpe, kifarah Tuhan untuk aku.

I am agak secretful jugak sometimes.
most of things i told u might not be the one i am hiding.

I am very quiet person bla ada masalah.
say it, aku tak akan cakap sepatah haram pun.
tak payah lah nak buat pape. haha 

after all, I am a small girl with a big heart.
one heart that cry and one heart that hold on.

not done yet..
haha

I love a simple guy.
a guy that could made me feel perfect by being together.
a guy that pegangan agamanya kukuh.
a guy that is happy.
a guy that is concerned.
a guy that is responsible.
a guy that is patience.
a guy that is kind hearted.
a guy that is caring/loving.
a guy that is strict in a good way.
a guy that have 'shy' value.
a guy who know the limit.
a guy that have sense of humor.
a guy that prioritize his mother.
a guy that is obey.
a guy who don't skip prayer.
a guy who love akhirah instead of dunya.
a guy who did sunnah nabi.
a guy with good manners and behavior.
a guy that hold on to his Principe.
a guy who know what his destiny.
a guy yang tegur bla aku buat salah.
a guy yang hormat wanita.
a guy who still have iman in him.
a guy who will bring me to Jannah.

out of those characteristic.
ada lagi sebenarnya yang mencuit hati. haha
i have my own reason for hoping this guy.

tak perlu yang alim,
cukup pegangan agamanya kukuh sbb dia akan sentiasa beramal.
perlunya concerned sbb aku mahu
dia punya hati dan keperimanusiaan.
perlunya tanggungjawab sbb aku tak mahu dia berdosa.
perlunya sabar sbb itu kunci kebahagiaan.
perlunya prihatin dan kasih sayang sbb aku wanita dambakannya.
perlunya hati yang baik sbb aku mahu dia sentiasa beramal
pada jalanNya.
perlunya ketegasan sbb aku mahu dia nyatakan apa yang dia mahukan
dan agar dia tak mudah goyah.
perlunya sifat malu sbb itu pendinding dari nafsu.
perlunya tahu batas sbb aku tak mahu dia melampaui batas.
perlunya sifat humor sbb aku tak mahu sunyi datang pada kita.
perlunya dia mengutamakan ibunya sbb aku mahu dia 
jadi anak yang soleh dan syurga untuknya.
perlunya taat sbb aku mahu dia menjadi hamba yang taat dan diberkati.
perlunya rajin solat sbb aku tak mahu tiang agamanya runtuh.
perlunya cintakan akhirat sbb aku mahu
hidup kita akan seimbang mencari bekalan persiapan di sana nanti.
perlunya lakukan sunnah nabi sbb aku mahu dia dicintai Allah dan disenangi umat manusia.
perlunya sifat yang baik sbb aku mahu hidup kita akan bahagia.
perlunya berpegang pada prinsip sbb aku mahu dia berjaya dan mampu
tegaskan pendiriaanya.
perlunya teguran bila aku melakukan hal yang
tidak menyenangkan sbb aku perlu bimbingan dan peringatan.
perlunya iman sbb aku mahu hidupnya berlandaskan syariatNya.
kerana..
aku mahu bertemu lagi denganmu di syurgaNya insyaAllah.

aku tak perlukan teman lelaki.
tak dambakan kasih sementara.
aku sedang meneliti tanggungjawab dewasa ini.
aku menanti suami abadi.
untuk bersama di syurgaNya nanti.
:)

selesai sudah slot rumahtangga.
msti rasa cam apahal eh ttiba cakap pasal kahwin. haha
ntahlah, common sense lah aku dah dewasa.
perlunya akan kesedaran hal sbegini. haha
wujudnya rasa matanglah kononnya
tak nak bercinta2 ni, tunggu nak kahwin je. haha
aku tak tau ah cuma aku ke orang lain pun rasa gak,
cam rasa takde feeling nak bercinta2 ni kan jadi bosan.
apasal ah? tapi kadang2 ada lah rasa tergerak hati rasa kesunyian kan. hahaha
mungkin Tuhan nak bagi kifarah ni sbb dulu bcinta sangat bagai. haha
law kahwin nanti lain lah kan.
sbb perkahwinan tu bukan semata2 cinta.
tapi perkahwinan adalah tanggungjawab.
tanggungjawab untuk mencintai satu sama lain dan bimbing satu sama lain 
ke arah SyurgaNya :)
kemain ayat kan. haha
takde lah ni apa yang ada dalam fikiran aku je.
aku pun kan nak pasangan yang ada ciri2 cenggitu.
aku pun cmna lah kan. haha
takpe, kita sama2 slow2 berubah ke arah kebaikan.

as it was sayings,
finding a good spouse starts with being a good woman.
same goes dengan.
parenting start with yourself.
the first child you raise is yourself.
be good in order to get a good child.
smua ni in common lah.
sbb tu orang cakap common sense lah.
do good and u'll get return with good. 
be good and Allah akan hantarkan orang2 yang baik untuk kita.
tapi be optimist,
bla Allah hantarkan orang yang tak baik untuk kita
sebenarnya Allah nak bagi kita pengajaran.
Allah hantarkan orang yang baik untuk kita belajar sesuatu dan ambik yang baik dari mereka.
dan Allah hantar orang yang tak baik untuk kita belajar sesuatu dan jauhi apa
yang kita lihat dari mereka.
berbaik sangkalah dengan Allah.

haa..rasanya dah agak lari topic sikit ni.
tapi takpe lah as long as berguna jugak kan. haha
biasalah cam tak kenal syahirah kan. giteww

okaylah, up till now.
may Allah S.A.W bless all of u dear muslims.
u choose just be happy :)


No comments:

Post a Comment