BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 14 November 2012

Seri Iskandar


Hi Assalamualaikum.

knowing something that, till now i've been missing Sri Iskandar much :) don't know why, i never love other place more than SI. walaupun x lama kat sana tapi rasa terlalu sayang bumi Perak. i tend to love nature, ya btul larh tu phrase yang ada mengatakan baik duduk di hutan !

kadang - kadang rasanya x ada salahnya dengan phrase tu kalau kita convertkan pada dunia masa kini. hutan itu adalah sebuah tempat yang full of nature dan bukanlah tempat yang x ada kemajuan dan membawa kesusahan kalau duduk kat situ. open your mind, please. hutan yang saya maksudkan adalah suatu tempat yang banyak oksigen yang nyaman dan menenangkan :)
dah lari dari topik pula :)

now saya sedang rindukan SI, dan semua tempat yang pernah dijelajahi kat sana. tapi sayang x sempat lama kat sana so x banyak tempat yang pernah di lawati :)

batu gajah dah pernah g beberapa kali sampaikan dah hafal jalan nak g ke sana waktu tu. ipoh pn dah pernah tapi x ingat jalan. tu larh satu masalah saya yang ayah selalu marah. saya kalau memandu x pernah nak ingat jalan. everytime drive dekat highway mesti nak kena tanya ayah ke mana lagi arah seterusnya padahal dah kerap lalu tempat yang sama. so kena larh dengar ayah membebel :)

kalau jalan ke SI saya agak dah hafal sikit sebab dulu selalu sangat ulang alik. tapi sekarang x tahu larh sebab dah lama x pergi kan?

ada apa dengan SI? terlalu banyak kalau nak diceritakan.cukup larh saya berkongsi sedikit kat sini :)
dari mana saya tahu tentang SI? sejujurnya saya x pernah tahu akan kewujudan SI,saya dapat tahu pn apabila sahabat saya dapat tawaran di Uitm Perak. tapi waktu tu saya x tahu kat manadan apa indahnya SI.

bulan jun 2011 saya menghadiri temuduga mara memandangkan saya x dapat Uitm. setelah menghadiri temuduga saya dapat tawaran di Kolej Profesional Mara Seri Iskandar, Perak. saya pn x pernah dengar kolej tu. dan masa hari temuduga tu juga baru tahu segalanya :)

sebenarnya saya x tahu pn apa yang menariknya di KPM dan course apa yang sesuai. frankly speaking x ada course yang berkenan pn. tapi x boleh nak ikut sangat minat kan lagipun masa tu x tau pn minat saya apa. so saya pilih Foundation and Higher National Diploma business (Marketing) saya x tau banyak tentang marketing tapi lepas spm saya ada baca buku2 marketing. so far, menarik :)

so i guess to try :) july 2011 saya mendaftar di KPM Sri Iskandar :) dan itu larh pertama kali saya jejakkan kaki di Sri Iskandar.

mula2 saya risau,orang cakap Perak ni banyak hutan larh macam apa larh kan. tapi waktu masuk sempadan Perak i could feel something different. i fall in love with Sri Iskandar :)
know what, Sri Iskandar are not that bad :)

for the second time saya jejakkan kaki di Sri Iskandar adalah untuk menjejak di Universiti Teknologi Mara kampus Sri Iskandar, Perak. akhirnya dapat juga kan? tau x,saya x terfikir pn akan datang balik ke SI.
masa ayah suruh isi untuk Uitm second intake. saya dah x ada hati nak isi. saya isi tu pn sebab excited bila tengok logo Uitm dan demi sebuah pengharapan. pengharapan yang sama macam masa saya pergi ke KPM dulu.

and fortunately dapat pula. unexpected sebab saya fikir x akan dapat memandangkan saya pergi interview pn bersahaja je. masa tu saya tengah kja. nursery :) so i was happy with my days there with the kids :) mula2 saya cuma 50 - 50 antara nak pergi atau x interview tu. last2 dapat petunjuk dari mana ntah saya pergi :)

sebenarnya takut nak pergi interview sebab dulu pernah kecewa sebab interview yang first gagal. masa tu budak2 lagi so mudah kecewa. haha :)
first intake dulu saya dapat interview asasi TESL dkat Uitm Kuantan. masa tu nervous sangat dan sangat skema ikut dress code and semua rules. first time interview biasa larh. tapi gagal. masa cakap dengan panel nervous and last2 yang banyak keluar 'errr..aaaa' maklum larh x boleh cakap bahasa melayu, fully speaking. last2 dia suh saya recite a poem dalam bilik aircond tu, ketaq lutut aihh. haha

so, dah dah pasal Tesl, itu satu yang paling kecewa. benda yang saya minat x dapat :(
masa second intake saya apply for landscape architecture and interior design tapi yang dapat ID. dari sekolah rendah saya suka landskap, I LOVE NATURE MUCH :)
saya sukakan tumbuh - tumbuhan dan x tahu apa peliknya saya bila dari kecil saya suka hutan ^^
takut tu ada larh cuma sukakan oksigen2 udara yang nyaman tu. saya suka tengok bunga - bunga yang cantik dan taman yang hijau. wahhh semua larh,susah nak cakap tapi memang sangat suka! :)

walaupun x tahu banyak apa tu Id tapi saya tau ia susah. mengambil pengalaman dari pemandangan, abang saya selalu x cukup masa dan penuh dengan stress cuma dia pandai kawal stress. but dia bukan interior designer, he's an architect. saya dari kecil selalu mengikuti perkembangannya. selalu bermain bersama pelan2 nya. so saya dah terbiasa dengan semua barangan architecture. dari situ mula ada minat sikit. tapi i don't know what Id was. so i guess to try :)

masa hari interview di Uitm Kuala Terengganu sukanya. x tahu kenapa tapi hari tu rasa agak bahagia. haha
so bila dah dapat tawaran tu, waktu MDS banyak jugak larh jumpa budak2 yang sama interview dengan saya dulu, budak landscape, architecture. tengok je senyum dari jauh je malu nak tegur. haha :)

so bila dah berada di UitmSI saya enjoy masa - masa di sana :) dapat roomates yang tersayang dan kawan2 yang okay :) hidup cukup bahagia. saya dapat kolej Indera Mulia blok Kekwa :) paling suka sebab dekat dengan dewan makan. biasa larh makan dan saya x dapat dipisahkan :)

hari2 ulang alik ke studio dah jadi rutin. buat drawing dan assignment sentiasa jadi peneman tapi saya bahagia :)

ada insan - insan yang tersayang melalui hari2 bersama, rasa hidup dah lengkap. tapi kebahagiaan tu direntap  bila saya sendiri buat keputusan untuk tarik diri, that's my biggest fault ever done. i never stop regretting this :(

tapi x apa larh benda dah berlalu, sekarang cuma mampu doakan kejayaan yang masih ada di sana :)

dan sebenarnya..saya x habis lagi. haritu kesuntukan masa sebab ada last paper pula :)
kawan - kawan SI? cukup menyenangkan dan saya happy. dah berapa kali saya cakap saya happy rasanya kan? :)

roommates saya. farah,syida and farahin. semua lain course satu bilik. acc,om,town planning and id. so hanya saya dan farahin yang satu fakulti. hanya kami yang tertonggeng2 buat assignment di tengah malam yang hening tu. saat syida dan farah sedang lena dibuai mimpi kami tertonggeng terlentang terbongkok2 buat drawing plan dan sebagainya :) kadang2 jelous tengok dorang,rasa nak nangis pn ada jugak. haha :)
dan rasanya barang saya yang paling bersepah kat bilik tu. dan bila nak buat assignment je satu ruang tengah yang seluas alam tu saya conquer. so yang lain boleh study di atas katil. x baik kan? haha :)

meja study saya dah penuh dengan biskut air mineral payung buku dan sebagainya. tepi meja tu pulak dah macam apa dengan tong sampah board drafting bag t-square drawing paper dan sekutunya. kadang2 rasa x ada rupa bilik. haha. nasib larh sebilik dengan budak id memang bilik lawa larh sangat :)


ni quarter of the room. takde larh bersepah sangat kan. haha :)
and this is the day i'm going back home.
see Ify dalam kotak :)

bila dah buat assignment tu dah bersepah kadang2 tertido dan terlentok tanpa sedar. bangun pagi2 gosok gigi basuh muka g kelas tanpa sempat memandang akan kesepahan tersebut pun. balik kelas tengok bilik dah kemas. kesian dorang kena tolong kemas. kadang2 rasa bersalah,bukan kadang2 sebenarnya,setiap kali rasa bersalah kat dorang. kesian korang,maaflah selalu x sempat nak buat semua benda.

bila buat assignment mesti akan memekak dan x sah kalau x  pasang lagu belaian jiwa dan kau ilhamku. dah jadi rutin :) dan bila pasang je akan ada larh suara2 sumbang yang menyumbangkan suara terutama sekali kakak tiri c farahin sebab dia suka lagu belaian jiwa tu :)
saya lebih2 lagi larh menyumbangkan suara yang memang sedia ada sumbang. haha.. paling suka dengar farah nyanyi :)

and setiap kali buat assignment rasa sangat bahagia bila roommates sekalian tertinggung di sebelah memerhati kerja saya. haha :) bahagia sekali. dorang memang suka tengok bila saya buat kerja. c syida yang suka duduk kecomelan kat sebelah tengok saya buat drawing yang tahap lawa dia tu boleh buat kembang rambut kalau tengok. dia suka tengok sebab dia minat nak buat id dulu :) rasa sangat bersemangat nak buat kja dengan dorang yang sangat supportive ni :)

and dorang larh the best siblings ever i had. thanks for being together through the days. i love all of you :)


the best roommates :)

this is times in MDS, DSI :)



siblings to be remember :)


 they are so supportive and made me happy :) till the days i wanna quit from u. since that day they're keep mad at me and non stop give courage. kadang2 rasa x larat nak dengar tapi kena dengar juga :) 
sampai nak sembunyikan barang x bagi saya pergi. everyday kena dengar dorang membebel :')

and sebelum balik just dapat jumpa farah, syida and farahin ada kelas. sedih :'(
waktu mak datang, i'm feel like wanna tell mum to go back i wanna stay. tapi cakap larh law berani kan. haha.. so dengan sopan lagi manja saya kejutkan farah yang ketiduran kat tengah2 bilik tu. farah bangun dengan mamainya memeluk saya. sedih. x tau nak cakap apa. cakap goodbye dan pergi :'(

along the journey back to hometown i cried in the car. till a week at home i can't get myself to talk with anyone. since the day i step out from SI i change a lot. I've been silent. really silent person. and sangat senang nak menangis :')


this is ldk time. a few days before quit.
act malam ni x nak pergi pun ldk sebab dah nak quit.
but they forced me to go.
macam2 alasan saya bagi but they keep forcing.
so that's why larh baju agak berkabung.
semua pakai hitam :)


finish with dear roommates,turn to studio mates :)
AP117 1C will always remain here. in my only heart. the best thing about having class is having classmates like u guys. the best class ever i had is ID1C :)

gambar kelas memang takde larh memandangkan kawan cakap dorang x ambik gambar kelas sem lepas sebab x sempat. tapi gambar2 dorang ada larh sikit :)


ini bestfriend saya, aen and sya :)
and yang bawah tu syahir, x tau apa motif dia ada sekali ^^'
ni dalam interior archi gallery.
ada assignment brief :)
dengan fadil.
antara mereka yang lukisannya sangat lawa :)
with syahirah.
dan oleh kerana nama sama dia terpaksa tukar nama dia.
kesian dia.
orang utagha :)
dia suka gelak dan kalau duduk dengan dia
memang x sah hari2 tanpa gelak :)
but i'm sorry sya buat kau marah sbb blah camtu je.
ini aen.
minah k-pop :)
dia yang saya paling rapat dekat u sana.
dia gila2 dan sangat suka dengar lagu.
pergi mana2 dengan mp-3 dia tu larh.
kadang2 sakit mata tengok rasa nak cabut je. haha :)
dia orang perak dan dia ni pandai.
selalu dapat dekan.
dia dengan sya sama larh :)

ni waktu dekat ts masa id trip.
ada mereka kat situ dan en.nizam & pn.suzi :)
ini fakulti kami.
banyak kenangan dekat sini :)
banyak suka duka selama beberapa bulan kat sana. walaupun saya x lama kat sana tapi cukup membahagiakan. id was fun but it's a mistakes i back off.

ada lagi kawan - kawan di sana. banyak pula kalau nak share kan. tapi ada seorang yang saya nak share. bukan dari department saya. tapi kami kenal dari form 3 dan berjumpa di Uitm Sri Iskandar :)

fiqri :) dia dari department of landscape architecture. selalu nampak tapi x tegur. dua2 buat sombong kan. nak buat cmna? haha :) tapi apa2 pun dapat jua bersua kenal di saat2 terakhir di sana. x lama tapi cukup larh untuk di bawa seumur hidup. haha :) sempat larh tengok bunga api sama2 jalan sama dan sakitkan hati sama2.err :)

walaupun kita sempat jumpa sekejap,walaupun kita x banyak cakap,walaupun saya x akan ada lagi dekat sana boleh tengok u hari2 ataupun boleh jumpa u lagi macam orang lain boleh buat. tapi cukup larh waktu sekejap yang ada tu untuk selamanya. ada jodoh jumpa lagi :) kalau x jumpa insyaAllah jumpa kat sana nanti.amin :)

whatever happens,u would still remain ones :)

times passed by, we grew up and things have seem to changed but there's one things that's still the same. in my heart, all of this memories have remain :)

O' Almighty, put bless in everything we do and please forgive all of our mistakes, our parent and those muslims as well :)


9 comments:

  1. Waalaikummussalam. :)
    Wahh, akak student KPM, Perak erk.? Best tk sana.? Okay tk.?

    Hehe.

    ReplyDelete
  2. kpmsi best. tak rugi pegi tau. hehe. mara college banyak benefitnya, kalau dpat pegi lah,plus kpmsi among da best kpm jugak :)

    ReplyDelete
  3. salam akak..saya dapat FHND in business tech dkt KPMSI..akak rasa okay tak?mcm terlalu lama je..pendapat akak pulak mcm mana?

    ReplyDelete
  4. wslam..akak dlu pn dapat fhnd bus (marketing) 3 tahun stngah kan. tak rugi sbnarnya pegi lah. sbb dia bukan diploma biasa. hnd ni laku sgt sijil dia sbb dia praktis skill skali. lagipun MARA byk benefit.. 3 tahun stngah tu akan rasa skjap je :)

    ReplyDelete
  5. akak,mcm mana saya nak contact akak?saya ada bayak lagi yang nak tanya secara personal

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu bolh add fb akak. syahirah muzahid. nnt bolh im akak ya.

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. asslm kak.. saya dpt offer pi kpmsi dlm bdang fhnd busness IT.. nak tnye2 pndpt ne.. best ke tdak hostel dye.. rupe dye cmne n best x blajar sna..?? risau sbb dgr2 khbar mcm dlm hutan je tmpt tu.. hhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslam.haha ya mmg dalam hutan tmpatnya,tp dkat ja dgn bandar universiti dan uitm..tp kpm mmg dlam sikit tmpatnya.hostel selesa ja,jgn risau.kpm tmpat cantik n bersih..bg akak mmg suka suasana kat sana,nyaman.cuma displin kna kuat di kpm :)

      Delete